Handels- og købsbetingelser

Generelle oplysninger

Arcadian

CVR-nr.: 38424823

Rolighedsvej 3 st th - 1958 Frederiksberg - Danmark

Hjemmeside: www.arcadian.dk

E-mailadresse: info@arcadian.dk

Telefonnummer: +4550227778


Bestilling og Betaling

I webshoppen kan du bestille online og betale med Visa, Visa Electron, MasterCard og Maestro i vores betalingsløsning. Samtlige betalingsmetoder er godkendt af Nets. Følgende gebyrer gør sig gældende for betaling med kort: 1,45 % på private EU kort og 2,95 % på firmakort/ikke-EU. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Alle priser på www.arcadian.dk er inklusiv moms (25%) medmindre andet er angivet. Den samlede pris for en bestilling er inklusiv moms (25%) og alle betalings- og leveringsgebyrer er inkluderet i dette beløb.

Hvis vi ikke kan opfylde din bestilling vil vi hurtigst muligt gøre dig opmærksom på dette via de kontaktoplysninger du har opgivet. Når du handler hos os, accepterer du vores handelsbetingelser.

Levering

Der tilbydes levering til pakkeshop med gratis levering for køb over 499 DKK (ink moms). I Danmark samarbejder vi med DAO 365 og GLS. Vejledende priser:

DAO365:

  • Pakkeshop 0-1 kg Fra 26,40 DKK
  • Pakkeshop 1-5 kg Fra 36,00 DKK
  • Pakkeshop 5-10 kg 46,00 DKK
  • Pakkeshop 10-20 kg Fra 103,20 DKK
  • Hjemmelevering 0-1 kg Fra 29,00 DKK
  • Hjemmelevering 0-2 kg Fra 39,00 DKK

GLS:

  • Pakkeshop 0-1 kg Fra 34,00 DKK
  • Pakkeshop 1-5 kg Fra 39,00 DKK
  • Pakkeshop 5-10 kg 47,00 DKK
  • Pakkeshop 10-15 kg Fra 59,00 DKK
  • Pakkeshop 15-20 kg Fra 69,00 DKK

Der kan forventes mellem 1-3 arbejdsdage for levering.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på mail til info@arcadian.dk. På mailen skal følgende tydeligt fremgå: navn, CVR nr. ved erhvervskunder, telefonnummer, e-mail, adresse, postnummer, by, hvilke(n) vare(r) det drejer sig om og dato for modtagelse af varen. I mailen skal det tydelig fremgå, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig besked om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. Hvor varen og købesummen udveksles samtidig med indgåelse af en aftale uden for den erhvervsdrivendes forretningssted, hvis købesummen ikke overstiger 350 kr.
  2. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
  3. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
  4. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
  5. Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,
  6. Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om.

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige  årssager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Falkoner Allé 106, 2000 Frederiksberg, Danmark

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.


Varen sendes til:

Falkoner Allé 106, 2000 Frederiksberg, Danmark

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Beskriv evt. hvornår du opdagede fejlen og tag gerne et billede som kan vedhæftes på mail.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.


Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Arcadian og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på www.arcadian.dk er Arcadian.

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.

Som registreret hos Arcadian, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@arcadian.dk.


Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@arcadian.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet www.forbrug.dk


Handelsbetingelserne er senest opdateret den 14. juni 2018